BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS
salam perkenalan ku hulurkan kepada semua kenalan dan pembaca

♥ sEteNaNg LaLaNg ♥

♥ sEteNaNg LaLaNg ♥

Selasa, 4 Januari 2011

DOA SEORANG ISTERI

 
“Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fisikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan
Ya Allah
Sekiranya isteri ku ini adalah pilihan Mu diArash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya isteri ku ini adalah isteri yg akan membimbing tanganku
dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya isteri ku ini adalah bidadari untuk ku di JannahMu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala
perintahnya Sekiranya isteri ku ini adalah yang terbaik untukku
di DuniaMu Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti
perasaannya Sekiranya isteri ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya
Tetapi Ya Allah
Sekiranya isteri ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang Kau
tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya isteri ku tergoda dengan keindahan duniaMu Limpahkanlah
aku kesabaran untuk terus membimbingnya Sekiranya isteriku tunduk
terhadap nafsu yang melalaikan Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku
memperbetulkan keadaannya Sekiranya isteri ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena
Ya Allah
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan
keterlanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan Bimbinglah aku ke jalan
yang Engkau redhai Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai
suami Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu
Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku suami yang disenangi isteri
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi suami yang Soleh
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu
Ya Allah Ya Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi suami yang dirahmati
suami yang dikasihi
suami yang soleh
suami yang sentiasa dihati isteri
Amin, amin Ya Rabbal Allamin..”

SEMOGA DIRIKU MAMPU MENJADI SEORANG ISTERI YANG SOLEHA SUATU HARI NANTI...
INSYAALLAH...


disediakan oleh > setenang lalang... peace!! :)

0 comments: